Infrastructuur & Weg- en Waterbouw

Civiele weg- en waterbouwwerken zoals beweegbare sluizen, bruggen en waterkeringen vormen een belangrijk deel van de Nederlandse infrastructuur. Ze beschermen ons tegen het stijgende water. De afgelopen decennia heeft Hydroton in Nederland en België jaarlijks diverse projecten uitgevoerd op het gebied van civiele weg- en waterbouw. Deze projecten worden uitgevoerd door een projectteam. De leden van het projectteam zijn van ontwerpfase tot oplevering uw vaste contactpersonen. Zij verzorgen de ontwerpdossiers, begeleiden het productieproces, bewaken de kwaliteit en organiseren afnames in onze fabriek. Uiteindelijk dragen zij de aandrijving op locatie over aan de opdrachtgever. Deze pragmatische aanpak zorgt voor korte lijntjes, efficiëntie, betrokkenheid en duidelijke communicatie. Daardoor verloopt het project zo voorspoedig mogelijk.

Bekijk hieronder onze projecten:

Gestuurde boringen en sleufloze technieken

Deze mobiele hydraulische aandrijving (Powerpack) is voorzien van een 640pk sterke C18 Caterpillar (Stage V), en een vijftal hydraulische pompen die totaal 1000 liter per minuut kunnen leveren. Dankzij de vermogensregeling is de maximale werkdruk 420bar. Het powerpack is uitgevoerd in een CSC gecertificeerde 20ft zeecontainer, wat het zeetransport van de container makkelijker en minder kostbaar maakt. De installatie drijft een pipe-pusher aan welke in eigen beheer door de klant is ontwikkeld en gebouwd. Deze set wordt wereldwijd ingezet om gestuurde boringen uit te voeren.

Hydroton Hydrauliek Powerpack Drilling
Hydroton Hydrauliek Powerpack Drilling
Hydroton Hydrauliek Powerpack Drilling
Hydroton Hydrauliek Powerpack Drilling
Hydroton Hydrauliek Powerpack Drilling
Hydroton Hydrauliek Powerpack Drilling
Hydroton_Hydrauliek_Powerpack_Drilling_1_S
Hydroton_Hydrauliek_Powerpack_Drilling_2_S
Hydroton_Hydrauliek_Powerpack_Drilling_3_S
Hydroton_Hydrauliek_Powerpack_Drilling_4_S
Hydroton_Hydrauliek_Powerpack_Drilling_5_S
Hydroton_Hydrauliek_Powerpack_Drilling_S
vorige
volgende
Hydroton_Hydrauliek_Powerpack_Drilling_1_S
Hydroton_Hydrauliek_Powerpack_Drilling_2_S
Hydroton_Hydrauliek_Powerpack_Drilling_3_S
Hydroton_Hydrauliek_Powerpack_Drilling_4_S
Hydroton_Hydrauliek_Powerpack_Drilling_5_S
Hydroton_Hydrauliek_Powerpack_Drilling_S
previous arrow
next arrow

“Het powerpack is uitgevoerd in een CSC gecertificeerde 20ft zeecontainer, wat het zeetransport van de container vergemakkelijkt en minder kostbaar maakt.”

Landtunnel (hydraulische) bekistingen

Nederland is rijk aan vele landtunnels, ofwel tunnels op het vaste land. Landtunnels worden gemaakt d.m.v. de open-bouwput-methode. Hydroton is een ervaren leverancier voor het ontwerpen van hydraulische aandrijvingen voor de beton-bekistingen en mallen waarmee de betonnen wanden en de plafonds van dergelijke tunnels ‘in het werk’ worden gestort. Zowel tijdens de bouw van de dubbeldek landtunnel in de snelweg A2/N2 door Maastricht als bij project ‘De Groene Boog’ in de snelweg A16 bij Rotterdam is volop gebruik gemaakt van de expertise van Hydroton.

Maatwerk oplossingen

We leveren hier turn-key maatwerk oplossingen, waarbij de gehele bekistingsmal rijdt, heft, schuift en afstempelt door middel van hydraulische aggregaten, borgmoer-cilinders, dubbelwerkende cilinders en elektro-hydraulische aandrijvingen van Hydroton. De elektronische aansturing en bediening gebeurt met afstandsbedieningen en besturingen die door Hydroton zijn ontwikkeld. Ook het aansluiten op locatie en het verhelpen van schade en storingen wordt compleet verzorgt door onze specialisten.

Landtunnel De Groene Boog Hydrauliek Beton Bekisting Hydroton
Landtunnel Avenue 2 A2 N2 Maastricht_Hydrauliek Beton Bekisting Hydroton
Landtunnel De Groene Boog Hydrauliek Beton Bekisting Hydroton
Landtunnel De Groene Boog Hydrauliek Beton Bekisting Hydroton
Landtunnel De Groene Boog Hydrauliek Beton Bekisting Hydroton
Landtunnel De Groene Boog Hydrauliek Beton Bekisting Hydroton
Landtunnel De Groene Boog Hydrauliek Beton Bekisting Hydroton
Landtunnel De Groene Boog Hydrauliek Beton Bekisting Hydroton
Landtunnel De Groene Boog Hydrauliek Beton Bekisting Hydroton
Landtunnel De Groene Boog Hydrauliek Beton Bekisting Hydroton
Landtunnel_Avenue_2_A2_N2_Maastricht_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_11_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_3_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_4_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_5_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_6_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_7_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_8_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_9_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_6_L
vorige
volgende
Landtunnel_Avenue_2_A2_N2_Maastricht_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_11_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_3_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_4_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_5_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_6_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_7_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_8_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_9_S
Landtunnel_De_Groene_Boog_Hydrauliek_Beton_Bekisting_Hydroton_6_L
previous arrow
next arrow

“Hydroton is een ervaren leverancier voor het ontwerpen van hydraulische aandrijvingen voor de beton-bekistingen en mallen.”

Bilderdamsebrug Leimuiden

De verouderde hydraulische aandrijving van de Bilderdamsebrug in Leimuiden was nodig aan vervanging toe. Het ontwerp van de nieuwe aandrijving door Hydroton betekent een grote stap in de toekomst voor de antieke ophaalbrug in het pittoreske Leimuiden. Het nieuwe hydraulische aggregaat is uitgerust met een binnenvertandingspomp welke zorgt voor een laag geluidsniveau. Dankzij de handbediende pomp kan de brug ook handmatig worden bediend. Het reservoir, de lekbak en het leidingwerk is uitgevoerd in roestvaststaal om een lange levensduur te garanderen. Hydroton verzorgde het ontwerp, de productie en het aansluiten- en inbedrijfstellen op locatie.

Hydroton Hydrauliek Waterbouw
hydroton-hydrauliek-ophaalbrug-bilderdamsebrug-1S
hydroton-hydrauliek-ophaalbrug-bilderdamsebrug-2S
hydroton-hydrauliek-ophaalbrug-bilderdamsebrug-3S
hydroton-hydrauliek-ophaalbrug-bilderdamsebrug-4S
hydroton-hydrauliek-ophaalbrug-bilderdamsebrug-5S
hydroton-hydrauliek-ophaalbrug-bilderdamsebrug-6S
vorige
volgende
hydroton-hydrauliek-ophaalbrug-bilderdamsebrug-1S
hydroton-hydrauliek-ophaalbrug-bilderdamsebrug-2S
hydroton-hydrauliek-ophaalbrug-bilderdamsebrug-3S
hydroton-hydrauliek-ophaalbrug-bilderdamsebrug-4S
hydroton-hydrauliek-ophaalbrug-bilderdamsebrug-5S
hydroton-hydrauliek-ophaalbrug-bilderdamsebrug-6S
previous arrow
next arrow

“Hydroton werkt nauw samen met de verschillende partijen binnen een waterbouwproject.”

Reevesluizen Kampen

Het nieuwe sluiscomplex in het Reevediep tussen Dronten en Kampen zorgt voor een juist waterpeil van de omliggende meren, dankzij de Spuisluis, die is uitgevoerd met vier hefdeuren. Daarnaast wordt de scheepvaart doorgelaten via de Schutsluis, die is uitgevoerd met twee deuren met geïntegreerde rinketschuiven. De aandrijving is uitgevoerd met in totaal vijf hydraulische aggregaten en twaalf dubbelwerkende cilinders en lengtemeetsystemen. Het roestvaststalen leidingwerk is op locatie op maat gemaakt en aangebracht. Medio 2021 werd het gehele systeem opgeleverd aan Rijkswaterstaat.

Hydroton_Hydrauliek Reevesluis Schutsluis
Hydroton_Hydrauliek Reevesluis Schutsluis
Hydroton_Hydrauliek Reevesluis Schutsluis
Hydroton_Hydrauliek Reevesluis Schutsluis
Hydroton_Hydrauliek Reevesluis Spuisluis
Hydroton_Hydrauliek Reevesluis Spuisluis
Hydroton_Hydrauliek Reevesluis Spuisluis
Hydroton_Hydrauliek_Reevesluis_Schutsluis_1_S
Hydroton_Hydrauliek_Reevesluis_Schutsluis_7_S
Hydroton_Hydrauliek_Reevesluis_Schutsluis_8_S
Hydroton_Hydrauliek_Reevesluis_Spuisluis_2_S
Hydroton_Hydrauliek_Reevesluis_Spuisluis_5_S
Hydroton_Hydrauliek_Reevesluis_Spuisluis_10_S
vorige
volgende
Hydroton_Hydrauliek_Reevesluis_Schutsluis_1_S
Hydroton_Hydrauliek_Reevesluis_Schutsluis_7_S
Hydroton_Hydrauliek_Reevesluis_Schutsluis_8_S
Hydroton_Hydrauliek_Reevesluis_Spuisluis_2_S
Hydroton_Hydrauliek_Reevesluis_Spuisluis_5_S
Hydroton_Hydrauliek_Reevesluis_Spuisluis_10_S
previous arrow
next arrow

“De aandrijving is uitgevoerd met in totaal vijf hydraulische aggregaten.”

Tijdelijke ophaalbrug

Deze brug kan wereldwijd ingezet worden als tijdelijke ophaalbrug, bijvoorbeeld tijdens de renovatie van een lokale brug. Dankzij het innovatieve accumulatorsysteem wordt hydraulische energie opgeslagen wanneer de brug in rustpositie is. Hierdoor wordt een lage voedingsstroom verbruikt, terwijl er niet ingeleverd hoeft te worden op opening- en sluitingstijd van de hefbrug. De hydraulische aandrijving is opgesteld in een 20ft container, ontworpen om eenvoudig afgekoppeld te worden. De twee hydraulische cilinders -uitgevoerd met een boring van 480mm en een werkende slag van 5500mm- zijn voorzien van lengtemeetsystemen en een elektronische gelijkloopregeling die de servo-ventielen aanstuurt. In 2018 werd de tijdelijke ophaalbrug voor het eerst in bedrijf gesteld in Westknollendam, in opdracht van provincie Noord-Holland.

Hydroton Hydrauliek Tijdelijke Brug
Hydroton Hydrauliek Tijdelijke Brug
Hydroton Hydrauliek Tijdelijke Brug
Hydroton Hydrauliek Tijdelijke Brug
Hydroton Hydrauliek Tijdelijke Brug
Hydroton Hydrauliek Tijdelijke Brug
Hydroton Hydrauliek Tijdelijke Brug
Hydroton Hydrauliek Tijdelijke Brug
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_1_S
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_2_S
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_4_S
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_6_S
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_8_S
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_9_S
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_9b_S
vorige
volgende
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_1_S
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_2_S
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_4_S
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_6_S
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_8_S
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_9_S
Hydroton_Hydrauliek_Tijdelijke_Brug_9b_S
previous arrow
next arrow

Bruggen, Sluizen en Infrastructuur

De hoge eisen die worden gesteld door de overheid (in de vorm van Rijkswaterstaat, ProRail, gemeentes of andere beheerders), zijn een perfecte match voor het kwaliteitsniveau van Hydroton. We hanteren alle kwaliteits- en veiligheidsnormen zoals de NBD06000, VOBB en NEN-4413 die door de opdrachtgever worden geëist. Wanneer onze toegewijde specialisten verbeteringsmogelijkheden ontdekken in het ontwerp die niet zijn voorgeschreven in het eisenpakket of bestek, dan zullen zij dit ter sprake brengen. Dit kunnen verbeteringen zijn op het gebied van veiligheid, verlenging van de levensduur en de betrouwbaarheid van de hydraulische aandrijving. Dankzij het meedenken in de ontwerpfase verloopt de realisatiefase vaak soepeler. Zo kan Hydroton het verschil kan maken binnen uw project.

Hydroton Hydrauliek Waterbouw
Hydroton Hydrauliek Waterbouw
Hydroton Hydrauliek Waterbouw
Hydroton Hydrauliek Waterbouw
Hydroton Hydrauliek Waterbouw
Hydroton Hydraulische Oplegging
Hydroton Hydraulische Oplegging
Hydroton Hydraulische Oplegging
Hydroton_Hydrauliek_Waterbouw_1_S
Hydroton_Hydrauliek_Waterbouw_2_S
Hydroton_Hydrauliek_Waterbouw_6_S
Hydroton_Hydrauliek_Waterbouw_8_S
Hydroton_Hydraulische_Oplegging_1_S
Hydroton_Hydraulische_Oplegging_3_S
Hydroton_Hydraulische_Oplegging_6_S
vorige
volgende
Hydroton_Hydrauliek_Waterbouw_1_S
Hydroton_Hydrauliek_Waterbouw_2_S
Hydroton_Hydrauliek_Waterbouw_6_S
Hydroton_Hydrauliek_Waterbouw_8_S
Hydroton_Hydraulische_Oplegging_1_S
Hydroton_Hydraulische_Oplegging_3_S
Hydroton_Hydraulische_Oplegging_6_S
previous arrow
next arrow

“De hoge eisen die worden gesteld zijn een perfecte match voor de kwaliteit die Hydroton handhaaft.”

Stationsbrug Middelburg

De Stationsbrug in Middelburg is een monumentale draaibrug van 70 jaar oud. Deze brug is eind 2019 van de fundatie getild en volledig gerestaureerd en gemoderniseerd. Hydroton leverde de nieuwe hydraulische aandrijving voor het bewegen en vergrendelen van deze iconische brug. De aandrijving is uitgevoerd met moderne terugmelding, zodat de brug weer aan de nieuwste eisen voldoet. Ook is het originele leidingwerk vervangen voor roestvaststalen leidingen en zijn alle verbindingen uitgevoerd door middel van de walform methode. Na een succesvolle inbedrijfstelling werd de brug in 2020 weer geopend voor het verkeer.

Hydroton Hydrauliek Draaibrug
Hydroton Hydrauliek Draaibrug
Hydroton Hydrauliek Draaibrug
Hydroton Hydrauliek Draaibrug
Hydroton Hydrauliek Draaibrug
Hydroton Hydrauliek Draaibrug
Hydroton_Hydrauliek_Draaibrug_1_S
Hydroton_Hydrauliek_Draaibrug_3_S
Hydroton_Hydrauliek_Draaibrug_4_S
Hydroton_Hydrauliek_Draaibrug_7_S
Hydroton_Hydrauliek_Draaibrug_8_S
vorige
volgende
Hydroton_Hydrauliek_Draaibrug_1_S
Hydroton_Hydrauliek_Draaibrug_3_S
Hydroton_Hydrauliek_Draaibrug_4_S
Hydroton_Hydrauliek_Draaibrug_7_S
Hydroton_Hydrauliek_Draaibrug_8_S
previous arrow
next arrow